Методичні рекомендації щодо написання психолого-педагогічної характеристики учнів початкових класів

Методичні рекомендації щодо написання психолого-педагогічної характеристики учнів початкових класів

Характеристика про рівень та результати оволодіння усіма компонентами навчальної діяльності обов’язково пишеться у 1 класі та у випускному 4 класі.
Що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли побудувати свою роботу, спираючись на індивідуальні та психологічні особливості дітей?


Примірний план написання характеристики учнів 1, 2 класів
1. Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток.
2. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне).
3. Особливості психічної адаптації (повна, виражена, помірна, початкова, відсутня).
4. Загальний рівень готовності до подальшого навчання .
5. Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять, мислення, увага, працездатність, дрібна моторика.
6. Інтереси, нахили.
7. Ідивідуально-психологічні особливості:тип темпераменту, характер, риси характеру, цінності, страхи.
8. Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у поведінці.
9. Рівень вихованості.
10. Чіткість виконання інструкцій дорослого. Реакція на надання допомоги. 


Примірний план написання
психолого-педагогічної характеристики учня 4 класу
І. Навчальна діяльність.
1. Термін навчання в даній школі.
2. Рівень навчальних досягнень, лінія успішності, системність і міцність знань.
3. Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів).
4. Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педагогами.
5. Самооцінка своїх успіхів у навчання, її мотивація.
6. Особливості процесів пам’яті, мислення, сприймання, мовлення.
7. Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.

ІІ. Трудова діяльність.
1. Участь у різних видах суспільно-корисних заходів.
2. Працелюбність.

ІІІ. Загальна характеристика.
1. Дисциплінованість.
2. Реакція на зауваження дорослих, емоційна вразливість.
3. Місце у класному колективі (формальне чи не формальне лідерство).
4. Ініціативність , співпраця у груповій роботі.

ІV. Психологічні особливості.
1. Настрій.
2. Мобільність, комунікабельність.
3. Врівноваженість, стриманість.


V. Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною.