Методичні рекомендації щодо написання психолого-педагогічної характеристики учнів початкових класів
Характеристика
про рівень та результати оволодіння усіма компонентами навчальної діяльності
обов’язково пишеться у 1 класі та
у випускному 4 класі.
Що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які
працюватимуть з цими учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли
побудувати свою роботу, спираючись на індивідуальні та психологічні особливості
дітей?
Примірний план
написання характеристики учнів 1, 2 класів
1.
Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток.
2.
Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне).
3.
Особливості психічної адаптації (повна, виражена, помірна, початкова,
відсутня).
4.
Загальний рівень готовності до подальшого навчання .
5.
Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять, мислення, увага,
працездатність, дрібна моторика.
6.
Інтереси, нахили.
7.
Ідивідуально-психологічні особливості:тип темпераменту, характер, риси
характеру, цінності, страхи.
8.
Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у поведінці.
9.
Рівень вихованості.
10.
Чіткість виконання інструкцій дорослого. Реакція на надання допомоги.
Примірний план
написання
психолого-педагогічної
характеристики учня 4 класу
І. Навчальна
діяльність.
1.
Термін навчання в даній школі.
2.
Рівень навчальних досягнень, лінія успішності, системність і міцність знань.
3.
Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів).
4.
Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педагогами.
5.
Самооцінка своїх успіхів у навчання, її мотивація.
6.
Особливості процесів пам’яті, мислення, сприймання, мовлення.
7.
Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.
ІІ. Трудова діяльність.
1.
Участь у різних видах суспільно-корисних заходів.
2.
Працелюбність.
ІІІ. Загальна
характеристика.
1.
Дисциплінованість.
2.
Реакція на зауваження дорослих, емоційна вразливість.
3.
Місце у класному колективі (формальне чи не формальне лідерство).
4.
Ініціативність , співпраця у груповій роботі.
ІV. Психологічні
особливості.
1.
Настрій.
2.
Мобільність, комунікабельність.
3.
Врівноваженість, стриманість.
V. Рекомендації для
вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною.