Примірні
завдання конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
3 клас
35 балів
1.
Склади
і запиши розповідь за поданим початком.
Вірна подружка
Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка
живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються,
готують уроки. Якось Іринка захворіла…….
12 балів
2. Склади два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні.
8 балів
3.
Згрупуй
споріднені слова. Запиши утворені групи.
Місто, місток,
місткий, міст,місточок, вмістити,вміст, містечко, мостик. 5 балів
4.Заміни
прикметники у поданих словосполученнях
протилежними за значеннями.
Сонячний день -,
Легка задача -,
Зоряна ніч -,
Ледачий хлопчик - 5
балів
5.Склади речення за схемою
────
════ ··· ··· . 5 балів
3 клас, варіант - 1(КЛЮЧІ)
Завдання 1
Розглянь схему:
…….
_________ ========= ……….
……… .
Яке речення відповідає поданій схемі?
А Синиці голубі співають на вербі.
Б На зиму омелюх пошив рудий кожух.
В Червоні снігурі стрибають по дворі.
( 1 бал)
Завдання 2
Обери три слова-синоніми до слова величезний.
А велетенський
Б величний
В здоровенний
Г визначний
Ґ непосильний
Д гігантський
Е вимогливий
( 3 бали)
Завдання 3
Обери рядок, у якому записано слово, що складається
із восьми звуків
А кольорові
Б стрибають
В горобець
( 1 бал)
Завдання 4
Обери рядок, у якому у всіх словах після
префікса ставиться апостроф
А роз…яснення, по..їв, з..явився
Б при..їхати, з..юрмитися, об…єднатися
В з..їв,
з..явився, об..ява
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між фразеологізмами та їх
лексичними значеннями
А ні пари з вуст 1 швидко
бігти
Б накивати п’ятами 2 загордитися
В задерти носа 3 мовчати
А
|
3
|
Б
|
1
|
В
|
2
|
( 3 бали)
Завдання 6
Розташуй назви птахів в алфавітному порядку:
(А) снігурі; (Б) крук; (В) синиці; (Г) омелюх; (Д) горобці
1
|
Д
|
2
|
Б
|
3
|
Г
|
4
|
В
|
5
|
А
|
( 5 балів)
Завдання 7
Прочитай слова: гора, горить, підгоріло, загорілося,
гірка, гірський, горіння. Розподіли їх на дві групи як спільнокореневі та
запиши у відведеному для цього місці.
І група спільнокореневих слів:
ГОРА
|
ГІРКА
|
ГІРСЬКИЙ
|
ІІ група спільнокореневих слів:
ГОРИТЬ
|
ПІДГОРІЛО
|
ЗАГОРІЛОСЯ
|
ГОРІННЯ
|
( 2 бали)
Завдання 8
Олексій утворив слово, у якому префікс
такий самий, як у слові «прочитати», корінь такий, як у слові «лісник», суфікс
такий, як у слові «дубок». Запиши, яке слово утворив Олексій.
________ПРОЛІСОК_____________________________________
( 1 бал)
Завдання 9
Віднови і запиши речення. Над кожним
словом відновленого речення зазнач частину мови
лісником. стати Хлопчик
мріє
іменник
дієслово дієслово іменник
_________ХЛОПЧИК
МРІЄ СТАТИ ЛІСНИКОМ.__________________
( 5 балів)
3 клас, варіант – 2
(КЛЮЧІ)
Завдання 1
Розглянь схему:
…….
………. ========= ……… _________ .
Яке речення відповідає поданій схемі?
А Згасає день на тихому крилі.
Б За високими скелями ховалися рибальські
будинки.
В Лапатий сніг покривав невеличкі човни.
( 1 бал)
Завдання 2
Обери три слова-синоніми до слова ліс.
А садиба
Б праліс
В ліщина
Г діброва
Ґ дерева
Д бір
Е краєвид
( 3 бали)
Завдання 3
Обери рядок, у якому записано слово, що складається
із восьми звуків
А упіймався
Б пшениця
В верхів’я
( 1 бал)
Завдання 4
Обери рядок, у якому у всіх словах після
префікса ставиться апостроф
А під..їхати, з..їв, ви..явилося
Б з..являтися,
об..ява, з..єднати
В на..їжачився, роз..єднати, з..їсти,
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між фразеологізмами та їх
лексичними значеннями
А замилювати очі 1 мовчати
Б розбити глека 2 посваритися
В води в рот набрати 3 обманювати
А
|
3
|
Б
|
2
|
В
|
1
|
( 3 бали)
Завдання 6
Розташуй назви птахів в алфавітному порядку:
(А) лебідь; (Б) сойка; (В) ґава; (Г)снігур; (Д) голуб
1
|
Д
|
2
|
В
|
3
|
А
|
4
|
Г
|
5
|
Б
|
( 5 балів)
Завдання 7
Прочитай слова: літо, літак, літати,літечко, літній, перелітні .
Розподіли їх на дві групи як спільнокореневі та запиши
у відведеному для цього місці.
І група спільнокореневих слів:
ЛІТО
|
ЛІТЕЧКО
|
ЛІТНІЙ
|
ІІ група спільнокореневих слів:
ЛІТАК
|
ЛІТАТИ
|
ПЕРЕЛІТНІ
|
( 2 бали)
Завдання 8
Сергійко утворив слово, у якому префікс
такий самий, як у слові «продумати», корінь такий, як у слові «лісовий», суфікс
такий, як у слові «сніжок». Запиши, яке слово утворив Сергійко.
_____________ПРОЛІСОК
________________________________
( 1 бал)
Завдання 9
Віднови і запиши речення. Над кожним
словом відновленого речення зазнач частину мови
одчиняє. зимі Листопад
ворота
іменник іменник іменник дієслово
_____________ЛИСТОПАД
ЗИМІ ВОРОТА ОДЧИНЯЄ._____________
( 5 балів)
4 клас
37 балів
1.Склади твір
–опис на тему « Моя улюблена іграшка»
( 5-6 речень)
12 балів
2.Запиши
подані іменники в орудному відмінку однини.
Медаль,
олівець, радість, любов,плащ, задача, обрій. 4 бали
3.Заміни
вислови одним словом, запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
Набрати
в рот води –
Повісити носа
–
Пекти раки –
Точити
теревені –
Накивати п
ятами -
8 балів
4.Запиши
слова за алфавітом, постав наголос.
Джерельце,
випадок, центнер, разом, шофер, помилка,
одинадцять,
загадка, новий, виразно, черговий, течія, судно,
донька.
6 балів
5.Запиши
назви осінніх місяців, добери до них якнайбільше
прикметників. Із одним із словосполучень склади речення за
схемою. ··· ─── ··· ═══ ··· .
7 балів
4 клас,
варіант - 1
Завдання 1
Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних
членах речення розставлено правильно:
А Щойно дощ пролопотів по дахах, стежках, і листях.
Б Щойно дощ пролопотів по дахах, стежках і
листях.
В Щойно дощ пролопотів по дахах стежках, і листях.
( 1 бал)
Завдання 2
Прочитай речення: На вечірньому небі з’явилися чорні хмари.
У якому відмінку вжито виділений іменник?
А називний
Б давальний
В місцевий
( 1 бал)
Завдання 3
У якому рядку записано прислів’я, яке містить
прикметники-антоніми?
А Вчений іде, а неук слідом спотикається.
Б Нових друзів май, а
старих не забувай.
В Умієш брати, умій і віддати.
( 1 бал)
Завдання 4
У яких словах, якщо вони будуть в
орудному відмінку однини потрібно вживати апостроф?
А акварель, сіль, печаль
Б любов,
кров, матір
В мужність, радість, повість
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між дієсловами та їх часовими
формами
А співають, малюю 1 минулий
Б вирощуватиму, буду плавати 2 теперішній
В цвіло, дозрівав 3 майбутній
А
|
2
|
Б
|
3
|
В
|
1
|
(3 бали)
Завдання 6
Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) шістдесяти,
(Б) тролейбус, (В) шеренга, (Г)
телефон, (Ґ) держава,
(Д) трамвай,
(Е) мільйон, (Є) аеродром, (Ж) мізинець,
(З) будь ласка
1
|
Є
|
2
|
З
|
3
|
Ґ
|
4
|
Ж
|
5
|
Е
|
6
|
Г
|
7
|
Д
|
8
|
Б
|
9
|
В
|
10
|
А
|
(10 балів)
Завдання 7
Прочитай фразеологізми: як вітром
здуло,ні пари з вуст, прикусити язика,
як у воду канути, і сліду не лишилося, як води в рот набрати
Розподіли фразеологізми на дві групи за
їх лексичним значенням:
І
група - лексичне значення «мовчати»:
ні пари з вуст
|
прикусити язика
|
як води в рот набрати
|
ІІ
група - лексичне значення «зникнути»:
як вітром здуло
|
як у воду канути,
|
і сліду не лишилося
|
( 2 бали)
Завдання 8
Розбери слово за будовою: паросток
ПРЕФІКС – ПА
КОРІНЬ – РОСТ
СУФІКС – ОК
НУЛЬОВЕ ЗАКІНЧЕННЯ
( 1 бал)
Завдання 9
Склади і запиши речення за поданою схемою:
…….. _________ ============ ,
а …… _________ ============= ……… .
____________________________________________________________________
( 1 бал)
4 клас, варіант
- 2
Завдання 1
Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних
членах речення розставлено правильно:
А На луках ростуть ромашки, волошки і маки.
Б На луках ростуть ромашки волошки, і маки.
В На луках ростуть ромашки, волошки, і маки.
( 1 бал)
Завдання 2
Прочитай речення: На ставку
утворився крижаний лід.
У якому відмінку вжито виділений іменник?
А називний
Б давальний
В місцевий
( 1 бал)
Завдання 3
У якому рядку записано прислів’я, яке містить
прикметники-антоніми?
А Де багато крику, там мало роботи.
Б Дивиться рідко, та густо бачить
В На маленький гачок
велику рибу не спіймаєш.
( 1 бал)
Завдання 4
У яких словах, якщо вони будуть в
орудному відмінку однини, потрібно вживати подвоєні приголосні?
А матір, любов, кров
Б зелень,
сіль, піч
В чемність, юність, користь
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між дієсловами та їх часовими
формами
А одягало, веселила 1 майбутній
Б розцвітатиме, буде співати 2 теперішній
В ліплю, цінують 3 минулий
А
|
3
|
Б
|
1
|
В
|
2
|
(3 бали)
Завдання 6
Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) гардероб,
(Б) механік, (В) напам’ять, (Г)
назад, (Ґ) мільйон, (Д) щогодини, (Е) гектар, (Є) фартух, (Ж) мізинець, (З) кілометр
1
|
А
|
2
|
Е
|
3
|
З
|
4
|
Б
|
5
|
Ж
|
6
|
Ґ
|
7
|
Г
|
8
|
В
|
9
|
Є
|
10
|
Д
|
(10 балів)
Завдання 7
Прочитай фразеологізми: рвати і
метати, як черепаха, як три дні не їв, скреготати зубами, як мокре горить, впадати
в гнів
Розподіли фразеологізми на дві групи за
їх лексичним значенням:
І
група - лексичне значення «поволі»:
ЯК
ЧЕРЕПАХА
|
ЯК
ТРИ ДНІ НЕ ЇВ
|
ЯК
МОРЕ ГОРИТЬ
|
ІІ
група - лексичне значення «гніватися»:
РВАТИ
І МЕТАТИ
|
СКРЕГОТАТИ
ЗУБАМИ
|
ВПАДАТИ
В ГНІВ
|
( 2 бали)
Завдання 8
Розбери слово за будовою: усмішка
( 1 бал)
ПРЕФІКС – У
КОРІНЬ – СМІШ
СУФІКС – К
ЗАКІНЧЕННЯ – А
Завдання 9
_________ ============ …….. , а …… _________ ============= ………
.
_______________________________________(
1 бал)
Складене учнем речення за поданою схемою
Немає коментарів:
Дописати коментар