Примірні завдання конкурсу з української мови імені Петра Яцика



 Примірні завдання конкурсу з української мови  імені Петра Яцика
3 клас           
                                                                  35 балів
1.   Склади і запиши розповідь за поданим початком.
                        Вірна подружка
         Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла…….  12 балів

2.   Склади два речення, в яких слово добрий вжите у прямому,  а потім у переносному значенні.                     
                                                        8 балів

3.   Згрупуй споріднені слова. Запиши утворені групи.
Місто, місток, місткий, міст,місточок, вмістити,вміст, містечко, мостик.                                                                5 балів

    4.Заміни прикметники у поданих словосполученнях
       протилежними за значеннями.
       Сонячний день -,
       Легка задача -,
       Зоряна ніч -,
       Ледачий хлопчик -                                         5 балів

5.Склади речення за схемою
     ────  ════ ···  ··· .                                    5 балів


3 клас, варіант - 1(КЛЮЧІ)


Завдання 1
Розглянь схему:
…….     _________   =========  ……….    ………  .

Яке речення відповідає поданій схемі?
А       Синиці голубі співають на вербі.
Б       На зиму омелюх пошив рудий кожух.
В       Червоні снігурі стрибають по дворі.
( 1 бал)
Завдання 2
Обери три слова-синоніми до слова величезний.
А       велетенський
Б       величний
В       здоровенний
Г       визначний
Ґ       непосильний
Д       гігантський
Е       вимогливий
( 3 бали)
Завдання 3
Обери рядок, у якому записано слово, що складається із  восьми звуків
А       кольорові
Б       стрибають
В       горобець
( 1 бал)
Завдання 4
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       роз…яснення, по..їв, з..явився      
Б       при..їхати, з..юрмитися, об…єднатися
В       з..їв, з..явився, об..ява
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між фразеологізмами та їх лексичними значеннями
А       ні пари з вуст                                  1       швидко бігти
Б       накивати п’ятами                            2       загордитися
В       задерти носа                                   3       мовчати

А
3
Б
1
В
2
( 3 бали)
Завдання 6
Розташуй назви птахів в алфавітному порядку:
(А) снігурі; (Б) крук; (В) синиці; (Г) омелюх; (Д) горобці
1
Д
2
Б
3
Г
4
В
5
А
( 5 балів)
Завдання 7
Прочитай слова: гора, горить, підгоріло, загорілося, гірка, гірський, горіння. Розподіли їх на дві групи як спільнокореневі та запиши у відведеному для цього місці.
І група спільнокореневих слів:
ГОРА
ГІРКА
ГІРСЬКИЙ


ІІ група спільнокореневих слів:
ГОРИТЬ
ПІДГОРІЛО
ЗАГОРІЛОСЯ
ГОРІННЯ

( 2 бали)
Завдання 8
Олексій утворив слово, у якому префікс такий самий, як у слові «прочитати», корінь такий, як у слові «лісник», суфікс такий, як у слові «дубок». Запиши, яке слово утворив Олексій.
         ________ПРОЛІСОК_____________________________________
( 1 бал)
Завдання 9
Віднови і запиши речення. Над кожним словом відновленого речення зазнач частину мови

лісником. стати  Хлопчик  мріє 
                                             іменник                дієслово          дієслово              іменник
_________ХЛОПЧИК  МРІЄ  СТАТИ  ЛІСНИКОМ.__________________
( 5 балів)




3 клас, варіант – 2
(КЛЮЧІ)

Завдання 1
Розглянь схему:
…….     ……….   =========     ……… _________  .

Яке речення відповідає поданій схемі?
А       Згасає день на тихому крилі.
Б       За високими скелями ховалися рибальські будинки.
В       Лапатий сніг покривав невеличкі човни.
( 1 бал)
Завдання 2
Обери три слова-синоніми до слова ліс.
А       садиба
Б       праліс
В       ліщина
Г       діброва
Ґ       дерева
Д       бір
Е       краєвид
( 3 бали)
Завдання 3
Обери рядок, у якому записано слово, що складається із  восьми звуків
А       упіймався
Б       пшениця
В       верхів’я
( 1 бал)
Завдання 4
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       під..їхати, з..їв, ви..явилося
Б       з..являтися, об..ява, з..єднати
В       на..їжачився, роз..єднати, з..їсти,
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між фразеологізмами та їх лексичними значеннями
А       замилювати очі                               1       мовчати
Б       розбити глека                                 2       посваритися
В       води в рот набрати                         3       обманювати
А
3
Б
2
В
1
( 3 бали)
Завдання 6
Розташуй назви птахів в алфавітному порядку:
(А) лебідь; (Б) сойка; (В) ґава; (Г)снігур; (Д) голуб
1
Д
2
В
3
А
4
Г
5
Б

( 5 балів)
Завдання 7
Прочитай слова: літо, літак, літати,літечко, літній,  перелітні .
Розподіли їх на дві групи як спільнокореневі та запиши у відведеному для цього місці.
І група спільнокореневих слів:
ЛІТО
ЛІТЕЧКО
ЛІТНІЙ


ІІ група спільнокореневих слів:
ЛІТАК
ЛІТАТИ
ПЕРЕЛІТНІ

( 2 бали)

Завдання 8
Сергійко утворив слово, у якому префікс такий самий, як у слові «продумати», корінь такий, як у слові «лісовий», суфікс такий, як у слові «сніжок». Запиши, яке слово утворив Сергійко.
         _____________ПРОЛІСОК ________________________________
( 1 бал)
Завдання 9
Віднови і запиши речення. Над кожним словом відновленого речення зазнач частину мови

одчиняє. зимі  Листопад  ворота
                            іменник      іменник     іменник        дієслово
_____________ЛИСТОПАД  ЗИМІ  ВОРОТА  ОДЧИНЯЄ._____________
( 5 балів)





4 клас
37 балів

1.Склади твір –опис на тему « Моя улюблена іграшка»
( 5-6 речень)                                                                  12 балів

2.Запиши подані іменники в орудному відмінку однини.
 Медаль, олівець, радість, любов,плащ, задача, обрій. 4 бали

3.Заміни вислови одним словом, запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
  Набрати в рот води –
  Повісити носа –
  Пекти раки –
  Точити теревені –
  Накивати п ятами  -                                                8 балів

4.Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
  Джерельце, випадок, центнер, разом, шофер, помилка,
  одинадцять, загадка, новий, виразно, черговий, течія, судно,
  донька.                                                                     6 балів


    5.Запиши назви осінніх місяців, добери до них якнайбільше
       прикметників. Із одним із словосполучень склади речення за
       схемою.                     ··· ─── ··· ═══ ··· .
                                                                                     7 балів










                                                            4 клас, варіант - 1
Завдання 1          
Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах речення розставлено правильно:
А       Щойно дощ пролопотів по дахах, стежках, і листях.       
Б       Щойно дощ пролопотів по дахах, стежках і листях.        
В       Щойно дощ пролопотів по дахах стежках, і листях.        
( 1 бал)
Завдання 2
Прочитай речення: На вечірньому небі з’явилися чорні хмари.
У якому відмінку вжито виділений іменник?
А       називний
Б       давальний
В       місцевий
( 1 бал)
Завдання 3
У якому рядку записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?
А       Вчений іде, а неук слідом спотикається.
Б       Нових друзів май, а старих не забувай.
В       Умієш брати, умій і віддати.
( 1 бал)
Завдання 4
У яких словах, якщо вони будуть в орудному відмінку однини потрібно вживати апостроф?
А       акварель, сіль, печаль
Б       любов, кров, матір
В       мужність, радість, повість
( 1 бал)

Завдання 5
Встанови відповідність між дієсловами та їх часовими формами
А       співають, малюю                                               1       минулий
Б       вирощуватиму, буду плавати                           2       теперішній
В       цвіло, дозрівав                                         3       майбутній
А
2
Б
3
В
1
(3 бали)

Завдання 6
Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) шістдесяти, (Б) тролейбус, (В) шеренга, (Г) телефон, (Ґ) держава,
(Д) трамвай, (Е) мільйон, (Є) аеродром, (Ж) мізинець, (З) будь ласка

1
Є
2
З
3
Ґ
4
Ж
5
Е
6
Г
7
Д
8
Б
9
В
10
А
(10 балів)
Завдання 7
Прочитай фразеологізми: як вітром здуло,ні пари з вуст, прикусити язика,  як у воду канути, і сліду не лишилося, як води в рот набрати
Розподіли фразеологізми на дві групи за їх лексичним значенням:
І група - лексичне значення «мовчати»:
ні пари з вуст
прикусити язика
як води в рот набрати


ІІ група - лексичне значення «зникнути»:
як вітром здуло
як у воду канути,
і сліду не лишилося
( 2 бали)
Завдання 8
Розбери слово за будовою:           паросток
ПРЕФІКС – ПА
КОРІНЬ – РОСТ
СУФІКС – ОК
НУЛЬОВЕ ЗАКІНЧЕННЯ
( 1 бал)

Завдання 9
Склади і запиши речення за поданою  схемою:

…….. _________ ============ , а …… _________ ============= ……… .

____________________________________________________________________
( 1 бал)








4 клас, варіант - 2
Завдання 1          
Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах речення розставлено правильно:
А       На луках ростуть ромашки, волошки і маки.
Б       На луках ростуть ромашки волошки, і маки.          
В       На луках ростуть ромашки, волошки, і маки.         
( 1 бал)
Завдання 2
Прочитай речення: На ставку утворився крижаний лід.
У якому відмінку вжито виділений іменник?
А       називний
Б       давальний
В       місцевий
( 1 бал)
Завдання 3
У якому рядку записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?
А       Де багато крику, там мало роботи.
Б       Дивиться рідко, та густо бачить
В       На маленький гачок велику рибу не спіймаєш.
( 1 бал)
Завдання 4
У яких словах, якщо вони будуть в орудному відмінку однини, потрібно вживати подвоєні приголосні?
А       матір, любов, кров
Б       зелень, сіль, піч
В       чемність, юність, користь
( 1 бал)
Завдання 5
Встанови відповідність між дієсловами та їх часовими формами
А       одягало, веселила                                    1       майбутній
Б       розцвітатиме, буде співати                      2       теперішній
В       ліплю, цінують                                         3       минулий
А
3
Б
1
В
2
(3 бали)
Завдання 6
Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) гардероб, (Б) механік, (В) напам’ять, (Г) назад, (Ґ) мільйон, (Д) щогодини, (Е) гектар, (Є) фартух, (Ж) мізинець, (З) кілометр


1
А
2
Е
3
З
4
Б
5
Ж
6
Ґ
7
Г
8
В
9
Є
10
Д
(10 балів)

Завдання 7
Прочитай фразеологізми: рвати і метати, як черепаха, як три дні не їв, скреготати зубами, як мокре горить, впадати в гнів
Розподіли фразеологізми на дві групи за їх лексичним значенням:
І група - лексичне значення «поволі»:
ЯК ЧЕРЕПАХА
ЯК ТРИ ДНІ НЕ ЇВ
ЯК МОРЕ ГОРИТЬ

ІІ група - лексичне значення «гніватися»:
РВАТИ І МЕТАТИ
СКРЕГОТАТИ ЗУБАМИ
ВПАДАТИ В ГНІВ
( 2 бали)

Завдання 8
Розбери слово за будовою:           усмішка
( 1 бал)
ПРЕФІКС – У
КОРІНЬ – СМІШ
СУФІКС – К
ЗАКІНЧЕННЯ – А
Завдання 9
_________ ============       ……..  , а …… _________ ============= ……… .

_______________________________________( 1 бал)
Складене учнем речення за поданою схемою


Немає коментарів: