Планування відповідно до Концепції національно - патріотичного виховання на ГПД



Планування та реалізація завдань виховної діяльності в  контексті Концепції національно-патріотичного виховання
дітей і молоді на ГПД
Хома С.О, методист ОКІППО

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають національно-патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності
, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Рекомендуємо методистам ММК/РМК, заступникам директорів з виховної роботи, педагогам-організаторам, класним керівникам, вихователям опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді; методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах; заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді (додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. №641) та розробити в кожному навчальному закладі План заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
Відповідно до цього плану кожен вихователь планує свою виховну діяльність. Плануючи виховну роботу в ГПД, вихователям слід використовувати тематичний зміст виховної діяльності Основних орієнтирів виховання та  заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
Важливо:
По-перше, виокремити, як один з найголовніших напрямів виховної роботи, національно-патріотичне виховання – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну. ( Виконання Гімну України кожного понеділка під час лінійки, бесіди, пошукові проекти «Символи моєї Батьківщини»)
По-друге, необхідно виховувати в учнівської молоді національну самосвідомість, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності (складання усних і письмових текстів на патріотичні теми, підготовка і презентація посильних проектів патріотичного змісту (наприклад, написання творів про земляків, які прославили рідний край), написання листів-побажань воїнам АТО)
По-третє, системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції; збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді (Доцільно впровадити виховні проекти: «Рідний край, де ми, живемо, Україною зовемо», «Я і моя родина», «Моя маленька батьківщина», «Моя родина на захисті моєї Батьківщини», «Я - громадянин»).
 По-четверте, важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України. (Конкурси поезії, інсценівки,  використання малих фольклорних форм – загадок, лічилок, мирилок, приказок і прислів’їв)
По-п’яте, формувати моральні якості особистості, культуру поведінки, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати мотивацію до праці (майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії, шкільні та родинні екологічні проекти та ін..).
Для реалізації цих глобальних завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі позакласної діяльності.
Слід пам’ятати, що найважливішою складовою громадянської свідомості є моральність особистості. Вона включає гуманістичні риси, що являють собою єдність національних і загальнолюдських цінностей: доброту, увагу, чуйність, милосердя, толерантність, совість, чесність, повагу, правдивість, працелюбність, справедливість, гідність, терпимість до людей, повагу і любов до своїх батьків, роду. Названі якості визначають культуру поведінки особистості, де важлива роль належить сім’ї. Завданням навчальних закладів є залучення батьків учнів, студентів, вихованців до активної участі у навчально-виховному процесі, організації та проведенні позакласних виховних заходів.
Батьки мають стати не тільки гостями на заходах, не тільки спостерігачами успіхів їх дітей, вони мають безпосередньо впливати на формування молодого покоління своїм досвідом та прикладом.
Виховання емоційної культури та конструктивної поведінки особистості є одним із ключових пунктів виховного процесу сучасної школи. Його актуальність обумовлена підвищеним рівнем тривожності школярів. Проявляється це у стресі, тривозі, агресії, особистісних розладах. Існує необхідність вчити дітей толерантному ставленню одне до одного, проводити роботу з розвитку комунікативних навичок спілкування. Зусилля педагогів мають бути спрямовані на формування в учнів відповідальності, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, моральних якостей, які б регулювали їхню поведінку. Рекомендуємо виховникам тісно співпрацювати з психологічною службою.
Ефективність формування активної громадянської позиції учнів, як підтверджують результати досліджень, значним чином залежить від застосування інноваційних та інтерактивних педагогічних технологій в системі позакласної виховної роботи, зокрема технології проектної діяльності, до якої залучаються не тільки учні, батьки, вчителі, але й громадськість.
Метод проектів — одна з педагогічних технологій, яка сприяє реалізації особистісно-орієнтованого підходу в патріотичному вихованні дітей.
Суть цієї педагогічної технології  полягає у стимулюванні інтересу учнів до проблеми, оволодінні ними необхідними знаннями і навиками для її вирішення, організації проектної діяльності щодо вирішення проблеми, а на виході — практичне застосування отриманих результатів.
Головним є те, що результат можна побачити, осмислити, відчути, застосувати в реальній практичній діяльності.
У 2015-2016 н.р. пропонуємо для реалізації такі проекти:

 «Хто живий – в ряд ставай визволяти рідний край»
-          Мета проекту: формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України; виховання громадянина-патріота, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, дбати про її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві; пробудження громадянської і громадської ініціативи, використання потенціалу учнівського самоврядування в  проведенні акцій патріотичного спрямування, підтримка українських військових в зоні АТО.
Завдання проекту:
Організація учнівським самоврядуванням навчальних закладів заходів щодо підтримки воїнів АТО.                                    .
Учасники проекту: учні та вихованці загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів області.
Терміни реалізації проекту: жовтень 2015 року - травень 2016 року.
Шляхи реалізації проекту: учнівське самоврядування навчальних закладів ініціює та організовує благодійні ярмарки, концерти «Діти – воїнам-захисникам України», «Скриньку допомоги воїнам, які перебувають в зоні АТО», відвідування родин воїнів АТО, виготовлення оберегів для воїнів АТО, написання листів-побажань воїнам АТО «Рятівна сила слова». Для привернення уваги громадськості до проекту рекомендуємо до Дня захисника України організувати флеш-моби «Кульки доброти».
До участі в проекті варто також залучити керівників та вихованців гуртків, вчителів, батьків.

«З вірою в серці»
Мета проекту: утвердження ідеалів свободи і демократії, віри в майбутнє України, збереження та донесення до учнівської молоді об'єктивної інформації про доленосні події в Україні.
Завдання проекту: організація заходів щодо віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року - лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору.
Учасники проекту: учні загальноосвітніх навчальних закладів області.
Терміни реалізації проекту: 16-20 листопада 2015 року

Шляхи реалізації проекту: під час визначеного розкладом єдиного уроку в усіх класах школи проводяться інформаційні хвилинки «Ми є народ, якого не здолати», організовані учнівським самоврядуванням навчального закладу, потім усі учні малюють картини «Яким я бачу майбутнє України». Після закінчення уроку у визначеному місці (вестибюлі, коридорі школи) створюється колаж з усіх учнівських малюнків «З вірою в серці». Під час створення колажу рекомендуємо провести флеш моб «Кульки доброти».
         Представники учнівського самоврядування на фоні колажу записують відео звернення до воїнів АТО «З вірою в серці», яке може бути розміщене на сайті навчального закладу, на YouTube, передане воїнам у зону АТО.








Отже, на основі всього вищезазначеного складаємо план виховної роботи.
 ВЕРЕСЕНЬ
Тема періоду:   «Моя країна - Україна»
Завдання періоду:
·   Виховання патріотизму, громадянських якостей;
·   виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну;
·   формування організаційних навичок, вміння співвідносити власні інтереси з інтересами інших людей;
·   формування моральних якостей особистості, культури поведінки, виховування бережливого ставлення до природи, розвиток мотивації до праці;
·   навчання життя в соціумі, дотримуючись моральних цінностей та законів демократїї.

Зміст виховної діяльності
Змістові лінії
Дата
Примітки

Виховні справи
1
 Бесіда за темою: «Славетні українці»
Ціннісне ставлення до держави, суспільства, людей 


2
Ознайомлення з історією
школи «Рідна школа відчиняє двері нам свої»
Ціннісне ставлення до суспільства, людей,  до себе


3
Конкурс дитячої зображувальної творчості «У світі немає кращої країни, ніж Україна»
Ціннісне ставлення до держави, суспільства, до мистецтва


4
Виховний проект: «Я і моя родина»
Ціннісне ставлення до держави, суспільства, людей


5
Година спілкування
«Рідною домівкою хай буде клас»
Ціннісне ставлення до людей



Охорона здоров’я,
прогулянки
1
Прогулянка, бесіда «Знати і виконувати правила для учнів — наш обов’язок». Колективна гра «Гуси»
Ціннісне ставлення до себе, інших людей


2
Конкурс «Увага, діти на дорозі!»
Ціннісне ставлення до себе, інших людей


3
Прогулянки, розучування українських народних ігор
Ціннісне ставлення до суспільства, інших людей,  до себе


4
Флеш моб «Діти за мир в Україні!»
Ціннісне ставлення до держави, суспільства


5
Тренінг з елементами гри
«Народні традиції здорового способу життя»

Ціннісне ставлення до
себе, до людей



Заняття за
інтересами
1
Малювання на асфальті
«Літо в моєму місті (селі)»
Ціннісне ставлення до держави, суспільства, мистецтва, до природи


2
Скринька побажань.
Створення особистих
«Листів побажань» для воїнів АТО
Ціннісне ставлення до суспільства, держави, до людей


3
Майстерня «Вмілі рученята «Аплікація з кольорового паперу «Осінній ліс»
Ціннісне ставлення до мистецтва, до праці



4.
«Рідні краєвиди» (композиції  з природного матеріалу)
Ціннісне ставлення до суспільства, держави, мистецтва



Співпраця
з батьками
1
Знайомство з батьками учнів, які відвідуватимуть групу.
Збирання заяв


2
Ознайомлення з режимом роботи групи продовженого дня


3
Тести для батьків «Чи знаю я свою дитину?» Поради батькам щодо
самопідготовки дітей


5
Підготовка до родинного свята



Немає коментарів: